در صورت قطع اینترنت جهانی ترید های ایرانی چه کنند؟

تاثیر قطع اینترنت جهانی بر تریدرها

در این روز ها که حواشی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی بسیار داغ و مطرح است، خیلی ها نگران از دست دادن کار و حتی سرمایه خود در شبکه های اجتماعی یا پلفتورم های خارجی هستند. به خصوص فعالین بورس، کریپتو که این روزها این سوال ذهن آنان را به خود مشغول کرده “ در صورت قطع اینترنت جهانی ما تریدر های ایرانی چه کنیم؟ “.  اما واقعا چکار باید کرد و آیا باید نگران دارایی هایمان باشیم؟ در این مطلب به بررسی تاثیر قطع اینترنت جهانی بر تریدرها خواهیم پرداخت.

تریدر های فعال در بورس ایران بخوانند

در یک کلام میتوان گفت خیالتان راحت باشد. دسترسی شما همچون گذشته به سامانه های بورسی ، کارگزاری ها ، صندوق های سرمایه گذاری ، سجام ، کدال ، تدان و… حتی درصورتی که اینترنت جهانی قطع شود برقرار خواهد بود. و این یعنی سرمایه شما و دارایی هایتان همچون گذشته امن و قابل دسترس خواهند بود.

تاثیر قطع اینترنت بر تریدر های بازار رمز ارز ها

شاید یکی از بزرگترین گروه هایی که به شدت تحت تاثیر این طرح یعنی طرح صیانت قرار میگیرند، فعالین کریپتو باشند. از آنجایی که تعداد زیادی از فعالین ایرانی این بازار جهانی در صرافی های خارجی ای چون بایننس، کوینکس و کوکوین معاملات خود را انجام میدهند. با قطع اینترنت جهانی امکان دسترسی به دارایی شان بسیار سخت و یا حتی غیر ممکن خواهد شد. موضوعی که واقعا جای نگرانی دارد.

راه حل چیست؟

در حال حاضر چهار مورد را میتوان پیش بینی کرد

  1. صرافی کوینکس در ایران دفتر ثبت کند و خدمات دهی را با انتقال سرور یا CDN های خود به داخل کشور به مشتریان ایرانیش ادامه دهد.
  2. صرافی های داخلی خدمات خود را در حد صرافی های خارجی بالا ببرند.
  3. کلا از صرافی خارجی به صرافی های ایرانی مهاجرت کرد.
  4. ارائه امکان اتصال به اینترنت بین الملل توسط دولت برای فعالین کریپتو.

از بین گزینه های مطرح شده گزینه 4 و 2 عملا نا ممکن به نظر میرسند به دو دلیل. یک اینکه تعداد فعالین کریپتو در ایران کم نیست و گاها تا 12 میلیون نفر نیز گزارش شده. و دوم هم اینکه صرافی های ایرانی تا کنون اقدامی در این جهت انجام نداده اند. پس تنها دو گزینه 1 و 3 باقی می ماند که در این بین، گزینه سه بسیار محتمل تر خواهد بود و گزینه 1 نیز، ممکن است درصورت تحریم شدن کوینکس توسط امریکا منتفی شود.

اگر مقاله تاثیر قطع اینترنت جهانی بر تریدرها برایتان مفید آن را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری این مطلب در:

واتساپ
تلگرام
لینکدین
توییتر
فیسبوک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *